Problemy z erekcją a narkotyki

Kłopoty z potencją ujawnić się mogą podczas seksualnego aktu, wywołując wiele kłopotów ze współżyciem. Wiele osób zastanawia się, co może spowodować kłopoty z erekcją i czy narkotyki mogą być tego przyczyną? Panowie, którzy mają kłopoty z potencją, wybierając się do lekarza przechodzą badania psychologiczne i fizyczne. Problem ten może mieć bowiem podłoże nie tylko anatomiczne, ale również i psychiczne. Trzeba zatem wykluczyć możliwość, iż zaburzenia stanowią rezultat lęku czy sytuacji stresowych.

Po przeprowadzeniu właściwych testów, lekarz musi postawić diagnozę, kwalifikując kłopoty z potencją do właściwej kategorii. Biorąc pod uwagę ich etiologię, można zatem wskazać przyczyny naczyniotwórcze, wewnątrzwydzielnicze, neurogenne czy też spowodowane lekami i narkotykami.

Problemy z erekcją a narkotyki oraz leki

Biorąc pod uwagę związek pomiędzy zaburzeniami erekcji a braniem narkotyków, z dużym prawdopodobieństwem przychodzą nam do głowy tak zwane twarde albo ciężkie narkotyki, jak heroina czy też kokaina. Niesłusznie, gdyż istnieje sporo narkotyków, które mogą być uznane za jedną spośród przyczyn wystąpienia kłopotów oraz zaburzeń erekcji.

Przykładowo: tytoń i alkohol to narkotyki, które wpływają stanowczo negatywnie na stan naszego zdrowia i mogą ujawnić swoje negatywne efekty właśnie w czasie stosunków seksualnych. Tak samo, jak antydepresanty, środki hormonalne czy też naczyniowo-sercowe. Wszelkie tego rodzaju chemiczne ingerencje w ludzki organizm, mogą przyczyniać się do powstania zaburzeń erekcji.

Kłopoty z erekcją i leki

Czy istnieje związek pomiędzy zaburzeniami erekcji a braniem konkretnych leków? Oczywiście, że tak, bowiem zgodnie z rezultatami badań przeprowadzonych przez naukowców, narkotyki i seksualność są największymi wrogami.

Tyczy się to również środków leczniczych, które powszechnie przyjmuje się celem wspomagania aktywności seksualnej. Poniżej parę przykładowych specyfików, które wykazują negatywny wpływ na zdolności do erekcji:

  • środki o działaniu uspokajającym – nierzadko używane celem uspokajania stresu i stanów lękowych. Są to głównie benzodiazepiny, takie jak chociażby diazepam. Mogą zmniejszyć chęć na seks i przeszkadzają w osiąganiu zupełnej satysfakcji. To bardziej, jeżeli ich dawki są nazbyt obfite,
  • środki hormonalne – co najbardziej istotne, za każdym razem winno się je podawać pod nadzorem specjalisty. W przeciwnym wypadku, istnieje duże prawdopodobieństwo, iż będą mieć negatywny wpływ na zdolności od osiągania erekcji,
  • antydepresanty – w niewielkich dawkach mogą być pomocne i nawet poprawić seksualne życie u osób chorujących na stany depresyjne. Jednakże w wielu sytuacjach, kiedy dawki branych leków będą znaczące – mogą wpływać negatywnie na seksualność i zmniejszać popęd seksualny. Mogą przyczynić się także do impotencji.

Seks, narkotyki i kłopoty z erekcją

Jest wiele narkotyków, które towarzyszyć mogą myślą na temat współżycia seksualnego. Wszyscy przecież znamy wizję klasyczną z filmów, kiedy zaraz po udanym seksie pali się papierosa. Wydaje się, iż jest to nieszkodliwy nawyk, ale może także wpływać na zdolności do erekcji.

  • Tytoń – u młodych panów, taka substancja wpływać może negatywnie na erekcję w czasie seksu. Przyczyny w niej można się doszukiwać, jeżeli nie pojawia się u nas depresja, strach i inne typy zaburzeń, które mogą doprowadzić do kłopotów z potencją. Porzucenie wymienionego nawyku może przynosić zauważalną ulgę,
  • Heroina – to w połowie syntetyczny opioid i zarazem jeden spośród najcięższych na świecie narkotyków. Ponadto, silnie oddziałuje na nerwowy układ, nierzadko depresyjnie. Niezaprzeczalnie ma wpływ na jakość życia w sypialni i doprowadza do impotencji. Może prowadzić do zupełnego zaniku libido,
  • Marihuana – nadmierne spożycie tejże rośliny może doprowadzić do utraty zainteresowania aktywnością seksualną, identycznie jak w wyżej opisanych sytuacjach. Wpływa intensywnie na możliwości koordynacji ruchowej i koncentracji. Może zatem doprowadzić do trudności w sypialni i braku możliwości osiągania satysfakcji.